Menselijkheid vs. techniciteit in branding en communicatie … het blijft een uitdaging. Een potentiële klant uitte een erg boeiende bezorgdheid: Aangezien vooral de focus legt op mensen vragen we ons af of het technische aspect genoeg aan bod zal komen? We zitten in een niche sector en willen ook uitpakken met onze verwezenlijkingen, technische knowhow enz. We vinden de juiste mix tussen het menselijke en het technische dus erg belangrijk.
Hoe gaan we daarmee om? Menselijkheid en technische expertise zijn geen tegenpolen waarvoor je naar de perfecte balans moet zoeken. Je moet ze juist samenvoegen. Dan kom je écht sterk naar buiten.
Zo worden jij en je team thought leaders, zoals dat in de marketingwereld noemt.
Moet je alle technische details achterwege laten? Zeker niet, maar hou ze voor later. Bijvoorbeeld op een achterliggende pagina op je website, een pdf die je meestuurt na een salesgesprek ...
In je branding breng je technische expertise altijd met een menselijke touch. De 2 gaan hand in hand, onderscheiden je van de concurrentie en zorgen net voor extra vertrouwen.
Want mensen doen business met mensen, remember.