Inzichten
Rebranding: van identiteit naar impact

Rebranding: van identiteit naar impact

Rebranding gaat voor ons veel verder dan een nieuw logo of kleurenschema. Het draait om een frisse start voor je merk, een herpositionering om weer relevant te worden en een nieuw verhaal te vertellen. Een verhaal dat je klanten raakt. Want een sterke rebranding laat mensen voelen dat je als merk meebeweegt, vernieuwing omarmt en betekenisvol blijft. 

Met liefde geschreven door

Rik Mockers

Creative Director bij Mast

Lees verder

Wat is het juiste moment om te herpositioneren, en hoe doe je dat op een manier die bestaande klanten meevoert zonder ze kwijt te raken? We leggen uit wanneer rebranding zinvol is en helpen je stapsgewijs door het proces.

Wanneer is rebranding
de juiste stap voor jou? 

Er zijn momenten waarop je voelt dat een merk niet meer helemaal klopt met wie je als onderneming bent of zou willen zijn. Op die momenten is een rebranding de juiste stap. We leggen je uit waarom en hoe Mast je daarmee kan helpen. 

De markt is veranderd of je wil nieuwe doelgroepen aanspreken 

Verandert jouw markt? Dan veranderen ook de verwachtingen en behoeften van je doelgroep. Misschien richt je je inmiddels op een jongere of bredere groep mensen, of maak je intussen gebruik van nieuwe technologieën. Dan is het tijd voor een nieuw verhaal dat aansluit bij deze veranderende markt. Een rebranding helpt om gezien en echt begrepen te worden door jouw nieuwe doelgroep.

Fusies en overnames 

Bij fusies en overnames is een rebranding vaak de lijm die alles bij elkaar houdt. Het nieuwe merkverhaal brengt verschillende bedrijven en culturen samen en creëert een gedeelde visie en identiteit. Een sterke herpositionering legt een fundament waar iedereen achter kan staan. Zowel klanten als toekomstig talent.

Een verouderd imago

Wanneer je merk niet meer bij de tijd is, blazen we door middel van een herpositionering je merk nieuw leven in. Het biedt de kans om los te breken van oude en (te) vertrouwde gewoontes en processen. Het creëert ruimte voor innovatie en groeimindset. We creëren een rebranding die rekening houdt met je (nieuwe) kernwaarden en die krachtiger vertelt wat je écht te bieden hebt en het merk meer geloofwaardigheid geeft. 

Producten of diensten in de kijker 

Een uitbreiding van je producten of diensten, of een nieuwe specialisatie, kan een aanleiding zijn voor rebranding, omdat het vaak een verschuiving in de positionering van je merk betekent. Nieuwe oplossingen brengen vaak een frisse kijk op je merk, en mogelijk ook een nieuwe doelgroep of veranderde behoeften. Je merk evolueert, waardoor een nieuwe positionering nodig is om die waarden helder en herkenbaar te houden.

Kom je bijvoorbeeld met een revolutionair product op de markt, een echte gamechanger in jouw sector, dan kan het de moeite zijn om je merkimago op te krikken tot een innovatieve pionier. Dat nieuwe merkverhaal maakt op zijn beurt weer ruimte voor nog meer innovatie.

Rebranding voor een merk dat raakt 

Rebranding is een strategische kans om dichter bij je klanten en nieuw talent te komen en een merkverhaal te vertellen dat zowel de toekomst als het verleden omarmt. Het voegt een nieuw, betekenisvol hoofdstuk toe aan je bedrijf. Een rebranding die aansluit bij de waarden en verwachtingen van jouw klanten legt een sterke basis voor langdurige relaties. 

We geven graag vorm aan innovatieve B2B-merken die voor zichzelf spreken. Want in een wereld waarin merken constant worden uitgedaagd om relevant te blijven, maakt een rebranding net dat verschil – het verschil tussen ‘bekend’ zijn en écht ‘verbonden’ zijn met je klanten. 

Ook nood aan vernieuwing in je merk? Kom gerust eens praten. We helpen je graag verder om een impactvol merk te creëren.

Schrijf je in

Je bent ingeschreven! Je ontvangt zeer binnenkort een bevestiging. Tot snel!
Oops! Something went wrong while submitting the form.