Als spin-off van De Winning, geeft Talea kansen aan mensen die vanuit de sociale economie willen doorstromen naar de reguliere arbeidsmarkt. Hun specialiteit? Vergroenen waar je het niet verwacht: op bedrijfsterreinen, tegen gevels, op daken … in drie dimensies dus.
Talea is goed voor mens en natuur en heeft daarmee een erg actueel verhaal te vertellen, dat zich vertaalt in stevige ambities. Zo moderniseren ze hun aanbod met een dienstverlening à la carte en specialiseren ze zich verder in stedelijke vergroening.
Het merk en de website weerspiegelden onvoldoende deze ambities, de professionaliteit en de actuele relevantie van het merk. Met een gedurfde rebranding zetten we Talea weer op de kaart.
Wij doen ...
Merkstrategie
Branding
Logo
Webdesign
Web development
Contentstrategie
Social media
Fotografie
Copywriting
Print design
Workshop bepaalt merkessentie
Tijdens onze creatieve workshop kwam al snel bovendrijven wat het hart van Talea doet kloppen: mensen laten groeien en meer biodiversiteit creëren op plaatsen waar je het niet verwacht.
Voor elke vierkante meter grijs, een vierkante meter groen! Want meer groen is niet alleen goed voor milieu en klimaat, het maakt ook gelukkiger. Mensen bloeien waar de natuur bloeit. Dit merkverhaal vertaalt zich in krachtige baselines, sprekende fotografie en een modern design.
Organische vormgeving staat dicht bij de natuur
Bij Talea staan medewerkers met twee voeten in de natuur en creëren ze elke dag biodiverse tuinen in drie dimensies: van de grond, over de gevel, tot op het dak. Dankzij de bloementuinen, wadi’s, groene daken, hagen … krijgt de fotografie een levendige uitstraling. Mensen gaan op in het groen, alsof ze er deel van uitmaken. Zij groeien terwijl ze de natuur doen groeien.
Het kleurenpalet geeft een rustig tegengewicht met een sober palet van donker- en lichtgroen. Patronen, gebaseerd op de madelief, creëren afwisseling en leiden de bezoeker als organische wandelpaden in een prairietuin. Het logo is strak en modern, waarbij de organische vorm van de letter “L” verwijst naar de groei van mens en natuur.
Inspirerende website met uniek karakter
De tweetalige website springt in het oog door de verrassende vormgeving. De Talea-slogan “Biodiversiteit waar je het niet verwacht” trokken we door naar het design. Kwalitatieve fotografie van driedimensionale vergroeningsprojecten wakkert meteen de inspiratie aan.
Naast de website ontwikkelden we nieuwe communicatiemiddelen en tekenden we een strategie uit voor hun social media.