Ameleo, een onderneming van SBB Accountants en Adviseurs, adviseert ondernemingen op vlak van strategie, organisatie en cultuur. De dienstverlening kadert in de verbreding van het SBB-aanbod en gaat gepaard met stevige groeiambities.
De profilering van Ameleo (vroeger Transitie-Partners) was onvoldoende afgestemd op deze ambities. Er was nood aan verjonging en professionalisering in de uitstraling van het bedrijf. SBB vroeg aan Mast om een volledig nieuwe merkidentiteit te creëren en uit te rollen.
Wij doen ...
Merkstrategie
Naming
Logo
Branding
Webdesign
Web development
Contentstrategie
Social media
Fotografie
Copywriting
Merkstrategie van veranderen naar verbeteren
Via een strategische workshop en diepte-interviews ontdekten we dat verandering eigenlijk om verbetering gaat. De transformatie is slechts de weg ernaartoe.
Met de baseline "overtreffelijk door verandering" geven we een positieve betekenis aan enerzijds het proces en anderzijds het resultaat: Ameleo daagt haar klanten uit zichzelf te overtreffen tijdens én na de verandering. De naam Ameleo is trouwens afgeleid van het Franse Améliorer, wat verbeteren betekent.
Transitie als merksysteem
De strategie en de visuele identiteit kregen vorm in een merkmanifest. Transitie - of beweging, overgang en transformatie - is de rode draad doorheen de fotografie en de vormgeving. Foto’s zijn vaak indirect of brengen beweging in beeld. Via animatie in designelementen vertellen we de boodschap dat alles in beweging is, ook je onderneming, en dat Ameleo kan helpen om “overtreffelijk door verandering” te zijn.
Design valt op door eenvoud
De basisvorm van de branding is een volle cirkel. Door het logo op te bouwen uit variaties van deze vorm, geven we opnieuw de indruk van beweging: het lijkt wel alsof het logo van links naar rechts in beeld komt.
Ameleo is “regelrecht positief”. Dat no-nonsense karakter laten we zien in het kleurenpalet: de kleuren zijn helder en duidelijk van elkaar te onderscheiden.
Heldere website en spot-on social media
Voor een adviesbureau is het altijd een uitdaging om kernachtig te blijven op de eigen website. Want je wil natuurlijk tonen dat je kennis van zaken hebt. We verlegden de nadruk van content naar beleving, met de bedoeling om de bezoeker het juiste gevoel te bezorgen.
De website ademt rust en ruimte. Teksten zijn kort en relevant. Foto’s, animatie en kleuren zetten de toon. Via social media tonen we de menselijke kant van Ameleo: het netwerk van partners en klanten, de kracht van team, de expertises van elke medewerker.