Goossens Metaal is een toonaangevend constructiebedrijf. Hoewel ze uitblinken in hun vak, kregen communicatie en branding lange tijd minder aandacht. Dit maakte het lastig om de juiste mensen aan te trekken.
Een inspiratiesessie van Mast over de kracht van branding overtuigde het team van de voordelen van consistente en heldere communicatie: meer en betere sollicitanten voor moeilijk in te vullen profielen, een verhoogde naamsbekendheid bij klanten en een sterker onderscheidend karakter.
Wij doen ...
Merkstrategie
Branding
Logo
Fotografie
Webdesign
Web development
Copywriting
Contentcreatie
Contentstrategie
Social media
Een merkverhaal van de warmste mensen
en het lichtste metaal
Een fotoshoot en interviews met de medewerkers maakten het snel duidelijk: bij Goossens Metaal werken de warmste mensen. Of zoals ze het zelf verwoorden: “We hangen goed aaneen”.
Die menselijke sympathie vormt (letterlijk) de rode draad in de branding. We gebruikten warme kleuren met een gradient als contrast voor het koude metaal waarmee ze werken. Zo krijgt het merk een zekere glans, een warmte-uitstralend karakter.
Gesmeed logo
We behielden de naam Goossens Metaal, maar voegden een uniek icoon toe: de letter G, gesmeed en geplooid tot een modern en krachtig beeld. De vormen van het icoon komen terug in de aflijning van de kleurvlakken en verwijzen naar de strakke lijnen van hun inox en aluminium constructies.
Fierheid als basis voor sterke employer branding
Eenvoudig, sympathiek, down to earth, fier. Ambitieuze mensen, die vol vertrouwen en in alle veiligheid kunnen leren en groeien. Met deze toon vertellen we over Goossens Metaal op social media.
En het loont! Met een groei van het aantal volgers met 400% op één jaar tijd en met drie nieuwe collega’s die via online employer branding aan boord zijn gekomen, wierp onze social media strategie zonder twijfel vruchten af.
groei van social media
volgers op één jaar
nieuwe medewerkers omwille
van employer branding
gemiddelde engagement
rate op social media