Debbie Van Uytvange is rouw- en verliesconsulent. Om haar dienstverlening te professionaliseren en haar cliënteel te verbreden, zocht ze naar een merk dat sterk in de markt staat en tegelijk een intiem kader creëert.
Mast creëerde een merkidentiteit die erg nauw aansluit bij de persoonlijkheid van Debbie. Het resultaat is een warme en intieme merkbeleving die met veel gevoel een verhaal vertelt van hoopvol loslaten.
Wij doen ...
Merkstrategie
Storytelling
Naming
Branding
Logo
Fotografie
Webdesign
Web development
Copywriting
Print
Focus op merkpersoonlijkheid
Je ervaarde vast al hoe moeilijk het is om de juiste woorden te vinden wanneer je iemand wil troosten. Voor het merk Gloed besteedden we dan ook veel tijd en aandacht aan de juiste formulering en de tone-of-voice: meelevend maar eerlijk.
De creatieve workshop reikte ons woorden en elementen aan om het merkmanifest te schrijven, maar maakte ook duidelijk dat het merk sterk emotioneel geladen zou moeten zijn. Dit moest een voelbaar merk zijn, dat mensen eerder beleven dan lezen.
Vormgeving met een gloed
Gloed is wat overblijft nadat een warm object is uitgedoofd. In een gloed kan je je koesteren. Het staat voor de warme herinneringen aan je eigen leven of dat van een dierbare.
In de vormgeving van het logo wordt het woord “gloed” gevolgd door een dubbelpunt, dat erop wijst dat een einde niet het definitieve einde betekent. Er is nog leven en dat is de moeite, ook na een afscheid.
Rustige, warme merkbeleving die omarmt
De totale merkbeleving trekt je binnen als een warm koffiehuis op een koude winterdag. Je hebt het gevoel dat je thuiskomt, dat er voor je gezorgd wordt. Je voelt de gloed van het merk afstralen, geaccentueerd door goudtinten in bedrukking.
Naast drukwerk maakten we een website voor Debbie die ontroert in zijn eenvoud.