In een wereld waar pesticiden, toevoegingen en bewerkingen de norm zijn, brengt Coenen het vertrouwen terug en geniet je bewust van vlees en charcuterie.
Met die boodschap wil Coenen zich onderscheiden als een authentiek merk. Maar hoe pak je dat aan? Mast vertaalde de kwaliteit en het artisanale karakter van Coenen naar een nieuwe merkidentiteit.
Wij doen ...
Merkstrategie
Merkidentiteit
Branding
Logo
Webdesign
Web development
Social media
Fotografie
Copywriting
Print
Merkstrategie vanuit authenticiteit,
fierheid en kwaliteit
De elementen voor de strategie en de merkidentiteit haalden we uit een diepgaand intakegesprek en gesprekken met medewerkers. We combineerden het met een fotoshoot die zowel de puurheid van de mensen als die van de producten in beeld brengt.
De mensen stralen fierheid en vakmanschap uit, precies de elementen die we ook in de branding verwerkt hebben.
Artisanale merkbeleving
Met een gepersonaliseerd woordmerk blijven we trouw aan de kern van Coenen: eerlijke en ambachtelijke producten. We voegen het oprichtingsjaar toe als bevestiging voor hun authenticiteit en vakkennis. Het icoon weerspiegelt de puurheid van hun producten in de vorm van een kwaliteitslabel.
We kiezen voor een kleurenpalet dat smaakt. Eenvoudig en puur. Net zoals de producten van Coenen. Zo ook in de typografie. We maken bewust gebruik van één lettertype met karaktervolle elementen die aansluiten bij het merk.
Een contentstrategie met herinneringen, vakmanschap en verhalen
Eten brengt mensen samen en creëert blijvende herinneringen. Denk maar aan het stukje Samsonworst dat je als kind bij de slager kreeg. Coenen wil jou die herinneringen meegeven. Mensen soigneren en laten genieten. Want lekker eten is de weg waarlangs we emoties en herinneringen doorgeven.
Daarom plaatsen we de verhalen van de mensen achter Coenen centraal in de contentstrategie. Zij zijn mee verantwoordelijk voor de kwaliteit en het vakmanschap van hun producten. Van de bekende Coenen préparé tot de Limburgse boerenflap – elk product vertelt een verhaal van traditie en liefde voor het vak.
in verkoop wanneer een
product online verschijnt
meer spontane sollicitaties
omwille van de (re)branding
gemiddelde engagement
rate op social media